Schweiz - LusanneBack to the top

Resan började med att R packade mer än mig och att dessa två rastande grabbar gjorde att vi fick stanna tipp som täpp för att gå på toa, köpa dricka med mera. Who's the girl?


En färdvägsbild...ser ut som ett vykort, så jag får väl vara nöjd. Underbara vyer i detta land.
Det syns att Lusanne har varit en väldigt vacker stad på alla gamla byggnader, men var jag än tittade så var där graffiti överallt i Ghetto style. Gick på shoppinggatan kvällstid när det var stängt, men jag gillade det jag såg, class och utbud. Kunde nog dreglat på skyltfönstret där Louis Vuitton visade upp en av dessa gamla klassiska kistkoffertar...me like.
Vi gick och åt på en restaurang där vi inte förstod någonting då de pratar franska i denna delen av Schweiz och vi bor i den tyska delen och har där kämpat med tyskan. Blev lite irriterad på menyn som jag inte förstod, då jag är ganska kräsen med mat. Vi beställde in 5 liter öl och ni kan ju se hur detta 5 liter långa röret såg ut nedan. Riktigt cool ju!

Lusanne är en populär plats för den färgade befolkningen i Schweiz, men jag ser det mer som en misslyckad integrering när en viss "grupp" samlas på ett ställe. Vissa ställen är fyllda med vita, andra bara färgade, men givetvis också mixat tack och lov.

Detta är mina samlade observationer av min ytterst korta vistelse i Lusanne, har väl blivit en riktigt Graubunder bo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0