Snart färdigpackat, känner pressenBack to the top

Det har smått börjat sjunka in att vi ska flytta hem och lämna vackra Svhweiz. Vill hem, men man har ändå etablerat ett liv här nu som man bara ska lämna. Hela 4 lådor är nu packade, mest prydnader, böcker, filmer och R.s kläder hihi...
Har inte packats å mycket av mina kläder och skor för jag har ingen aning om vad jag kan tänkas ha på mig sista v, en tjej måste ha sitt urval ;) Inte så mö i garderoben ändå så det går snabbt!

Flyttlådorna är dock inte sådana fina och praktiska som på ikea och annars i Sverige, utan helt vanliga kartonger, så g inte det förrän vi kom hem. Jag menar varför utelämna sådan praktiskhet?

En dos av min verklighet och allvaret i Sverige mejlade mig idag. Jag fick en kallelse att göra intagningsprov till journalistprogrammet och det får mig att svettas. Provet är i nutidsorientering och jag har varit utomlands där jag inte alltid förstått alla nyheter. Har surfat på aftonbladet och så lite då och då, men tror inte det räcker, jag har med andra ord valt bästa och sämsta året att vara utomlands och lära mig ett nytt språk. Jag måste även skriva ett utlägg om varför jag vill bli journalist och jag må vara ordbajsare, men inte gärna om mig själv på det viset. Klarar jag detta väntar en intervju och jag känner verkligen pressen på mina axlar. Sådan press ska jag dock kunna hantera om jag ska bli journalist, så varför nojjar jag?

Over and out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0