KattnappningBack to the top

R skulle till Båstad i helgen och jag skulle passa katterna. På morgonen ringer R och säger att Festis inte kom hem kvällen innan. Han brukar ta lite vänder ibland, men kommer alltid hem, men inte denna gången. Jag åkte dit efter jobb och letar och finner en lapp om en försvunnen katt med exakt samm beskrivning som Festis och ringer.
De hittade sin katt samma dag som vår försvann tydligen och jag fick övertala både frun och mannen att få komma och titta på katten så att det inte var Festis.

Promenderade över med hjärtat i halsgropen, tänk om det var han och de inte låter mig ta med honom hem, och i princip så var det. Jag såg direkt att det var Festis och han är ju lite udda så det var inte så svårt. Men tydligen var deras katt "precis likadan". Låg raklång med benen bakåt, lealös så man kan ha honom som halsduk, reagera på namnet Festis och gav mig en puss som vanligt. Som tur var så kunde jag visa upp hans misslyckade örontatuering och leta upp chipet i hans nacke, men det var inte bevis nog eftersom den katten som de passade (ja de passa katten) kunde ju ha likadant...mmm visst. Jag sa jag skriver ner mitt namn och telefonnr om det skulle visa sig att så var fallet, men jag tar med mig min katt hem nu...trodde jag skulle behöva ringa polisen. De ville väl så gärna att han skulle vara den katten för att de gjort av med katten de passade.
De hade rivit ner lapparna i alla trapperna utom i vår där den låg i en fönsterkarm och tack och lov att jag den var kvar och att jag såg den, annars hade Festis aldrig kommit hem.

Stackars Festis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0