ShopoholicBack to the top

Alla som har läst boken säger att den är hundra gånger bättre,men nu har jag inte gjort det och tyckte faktiskt bra om denna filmen. Den är superglöttig och hon är lite väl blond, men i slutet av filmen satt jag i extas och var supernöjd. Blev ju sjukt shoppingsugen och önskade naivt att min klumpighet ska någon gång kulminera i något bra och att jag en dag kommer att bli älskad för den toka som jag är, precis som för henne i filmen. Men livet är inte en film!

Filmen handlar om en tjej som haft väldigt sparsamma föräldrar och hon växte upp i en värld där alla fick nya fina saker utom hon. Vid en närmare titt märker hon att man bara drar ett magiskt kort i butiken också blir en vara din. På äldre dar äger hon själv 14 sådana kort, shoppar ihjäl sig och har skulder upp över öronen. Nu ska hon bara fånga det dära drömjobbet på modetidningen också...

Nu måste jag läsa boken, men jag är nog glad att jag såg filmen först så jag kunde uppskatta den. Antar att jag var på humör för en sådan film helt enkelt.

3/5 LLL

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Den är faktiskt kul! :D

2009-08-18 @ 20:52:54
URL: http://strawberriness.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Riktig chickflick, rena rama skiten!

2009-08-19 @ 09:05:59
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0