Words I have come to hateBack to the top

R u alright! (saken är att de frågar inte gentligen om man är alright, de bara säger det, hela hela tiden, va fan ska man svara då) Yeah Yeah...

Cheers! (Helt okej att säga när man faktiskt skålar, men inte som hej då och tack och till allt annat, vår butik är ändå lite preppy och när folk går därifrån med ett cheers, arrgh...jag bara tycker att det är så white trashigt)

Oh bless! (störde mig på det innan, men inte lika mycket nu)

Sen har vi att alla kallar en "love" och "darling". Jag menar om en busschaufför helt plötsligt kallar en love eller ett butikbiträde en för darling, lite väl intimt för en svenne. Man ska inte missbruka sådana ord, de ska vara speciella. Snart kmr de att avsluta med "love you" som Paris Hilton och det kmr inte finnas några ord för att förstärka något speciellt längre.

Men visst man tar seden dit man kommer och även jag har använt dessa störiga fraser ibland.

Kommentarer
Postat av: ottilia

hej.

jag ville bara säga att jag gillar din blogg skarpt.

:)

2009-12-23 @ 00:19:53
URL: http://alltidottilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0