Fint att vara ledig...Back to the top

Vi har haft så lite att göra på jobb på senaste att jag gått och vant mig vid att gå hem tidigare och vara ledig. Men måndag och tisdag jobbade jag hela dagar, det du. Men idag och på fredag är jag ledig och kanske får jag ett mess av chefen idag att jag inte behöver jobba imrn heller om där inte var mkt att göra. Det är fint att vara ledig, men nu när jag gått och vant mig vid detta glideri så finner jag att jag hamnat i en egen fälla. Så när jag väl ska jobba så lyckas jag aldrig somna i tid och det känns som jag vaknar precis när jag somnat. Sover ut mer än vad jag borde och bara drar och blir allmänt lat.

Idag är det tvättning och städning som gäller, men man får ju pausa lite då och då för att kolla något avsnitt av någon serie, läsa lite i twilight böckerna som jag har svårt att lägga ner. Och det här med att röra på sig...hmm...har sagt att jag ska försöka ta mig till gymmet idag efter två och en halv mån. I dec jobbade jag så mycket att jag kunde somna stående, och i januari hade jag mega plugg, sem i Sverige och 2v sjukdom in i feb. Min kropp har inte riktigt varit helt 100% ett tag efter influensan. Sen hade vi besök och då åkte jag ju faktiskt skidor, det är att röra på sig. Men nu finns det inga fler ursäkter helt enkelt så det är bara att släpa sig dit och påbörja beach 2009. Det är bara så svårt att börja!

Tänka sig att vi jobbat med tusen alla hjärtans dag saker och redan börjat med alla påskharar osv och ändå är där knappt något att göra. Men snart börjas det igen för då närmar sig påsken, men april är min sista arbetsmånad där och det är det som får mig att orka gå dit. Det och att jobbet är det enda som riktigt håller mig igång från att bli hur lat som helst. Glida är skönt, men gör inte en människa gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0