Vägar att ta!Back to the top

Jag har kollat ut två skolor i USA och satsar verkligen på sol och paradis ställen. Sen har jag bestämt mig för att söka till Lund också för att kanske skjuta upp det ett tag för utlandsstudier. Känner att jag behöver veta vilka chanser jag har att komma in, annars söker jag Göteborg som reserv, men har inga planer på att egentligen flytta dit.

R har en önskan om att stanna här eller så flyttar han hem, oavsett så kommer han att spela eftersom vi båda är överens om att han måste spela nu eftersom vi inte vet hur många bra år han har kvar. Så jag hade kunnat välja att vara kvar i Schweiz med honom och jobba, eller om han flyttar hem och jag bortser från utlandsstudierna och går i Lund så är vi tillsammans hemma. Utlandsstudier blir på egen hand, vilket jag ärligt tror att jag behöver, att lära mig att vara självständig.

Så nu står det mellan:

SCHWEIZ - bli kvar här och jobba en säsong till.

LUND - Plugga journalistik i Lund förutsatt att jag bli antagen och vara på hemmaplan.

SANTA BARBRA UNIVERSITY - Plugga journalistik i denna underbara stad utanför Los Angeles.

HAWAII PACIFIC UNIVERSITY - Plugga journalistik på underbara Hawaii.


Vad tycker ni?
Någon som vill följa med och plugga i USA?



Kommentarer
Postat av: Jenny

ja vem vill inte? tyvärr har man ett vanligt svensson liv här hemma nu med jobb, kille mm. men lycka till med allt och jag har lagt ner bloggen. har inget kul att skriva ändå! kram

2009-02-28 @ 21:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0