Bokat är bokatBack to the top

I söndes tog jag och R med min systers barn på bio för att se Ice Age 3. Jag har ju som vanligt sjukt dålig planering och det tar en del tid för barnen att välja godis så vi kom in i salongen precis när filmen startade. Vi fann vår rad i mörkret för att finna att någon annan satt sig på våra platser. En mamma med sina två söner. Vi staplade oss in på raden och helt ärligt hade jag inte brytt mig om vi inte hade fått våra exakta platser, bara det att de som satt sig på vår plats bara satt kvar istället för att hoppa in några steg. Barnen visste ju inte var de skulle ta vägen och det slutade med att R stod upp, syrran på ett ställe, de tre barnen på ett annat där jag hade Tilde i knäet. De som tagit våra platser rörde inte en min!

Syrran hade barnens godis och dricka som vi inte kom åt eftersom vi var utspridda. Till sist makade någon sig så att R fick sitta och jag flyttade till en tredje plats på raden så att jag satt själv. Vi gick på bio ihop och satt på tre olika ställen.
Klart att det är irriterande när folk är sena till bian, men det är inte barnens fel precis och vi hade faktiskt bokat platser. Man bokar för att komma när man vill. Skulle vilja sparka den mamman på smalbenet!

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Men sa ni inget till dem?????

2009-07-08 @ 07:06:46
URL: http://jennysparadis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0