FilmrecensionerBack to the top

Zack and mimi makes a porno
Denna filmen var faktiskt riktigt rolig, men kinky eftersom den handlar om ett par som delar lägenhet som inte har pengar till att betala sina räkningar och slår in på banan att göra en porrfilm. Man får se den med glimten i ögat för den är snuskig, men driver samtidigt med porrindustrin.

3/5 LLL

Bedtime stories

Detta var en vanlig glöttig Adam Sandler film som inte imponera på mig något speciellt. Den handlar om Sandler som blev lovad av uppköparen till hans fars hotell att han en dag skulle få driva stället, men många år senare är fallet fortfarande inte så. När han hittar på berättelser som godnattsagor till sin systers barn märker han att varenda gång barnen fyller i historierna så händer det som de har fyllt i på riktigt. Han försöker nå sin dröm och karriär genom att försöka få barnen att fylla i berättelserna med det han vill, men de är ju också barn med en annorlunda fantasi.

2/5 LL

Pride and glory

I denna filmen får man se en av mina favoritskådisar Edward Norton som en nedbruten polis som blir tvungen att ta på sig utredningen av fallet där fyra av has poliskollegor blev brutalt nedskjutna. Norton kommer från en flera generationer lång polisfamilj och utredningen som visar på korruption och förräderi leder rakt in i familjen.

Filmen är helt klart sevärd och levererar det den ska!

3/5 LLL

Valkyria

Tycker att Tom Cruise är en bra skådespelare fast jag inte alls tycks tycka om honom. Valkyria höll inte alls måttet för mig, utan stat mest och svor över att attentatet inte lyckades och hur historien sett ut om det hade. Jag har sett samma berättelse på dscovery channel där de filmatisera det som om det vore autentiskt. Den berättelsen går lika bra om inte bättre, då den analyserar attentatet och dess misslyckande. Beundrar dock de namn som stod emot Hitler!

2/5 LL

Big Stan

Rob Schneider som gjort för vana att gästspela i alla Adam Sandlers senaste komedier har funnit ett eget lyckat koncept i denna komedi. Schneider spelar en rik fastighetsmäklare som gör allt för att sälja och det oärligt. När han åker dit och ska spendera minst tre år i fängelse bryter den egotrippade mannen han är ihop. Han finner hjälp i den numera avlidne David Carradine som ska lära han allt om kampsporter och självförsvar för att inte bli någons bitch i fängelset.

Filmen var riktigt rolig även om det bara är en lättsam vanlig komedi. En sådan fjantigt rolig film som man behöver ibland för en rolig kväll i soffan.

3/5 LLL