London: Dag 1Back to the top

Satt kvar ett bra tag på kvällen jag anlände på hotellet, men det gjorde inget eftersom jag hade internet. Jag kunde konstatera att det inte hade varit så svårt att vara eskortflicka där eftersom en man som såg ut som han ville äta upp mig försökte ta kontakt. "Hey, ur quite into that computer"....jag svarade "Yeah, im writing and doing some research" vilket inte var helt osant även om det lät seriösare än det var. Sen reste jag mig och tog mitt pick och pack och gick. Det blev tv med brossan till sent och ännu senare för hans del så dag 1 startade lite sent.
Vi tog oss in  till staden och satte oss och käka på en Kina restaurang och bror gick motvilligt med på att göra lite Sightseeing med mig trots att det var emot hans principer. Han fick dock för sig att vi skulle gå på bio mitt på dagen först, men som tur var så gick det ingen bra film. 
Så vi gick på den stora sightseeing bussen och satte oss för 25 pund vardera och började se London från ett busstak. Jag kunde tycka att det var på tok för turistit även jag, men det var lite najs att bara cruisa runt eftersom den översta delen inte har något tak, busscab. Bror var minst sagt uttråkad medan jag försökte hinna med och ta foto. Tydligen ingick en tur på themsen river i den biljetten så vi tog de också för att var ekonomiska. Då började det bli kväll så det blev lite kallt där på båten, men jag fick några fina bilder.
Blekfisen var även motvillig till sol och lite färg
Bror palla inte resten av turen till Buckingham Palace som man skulle ta när man klev av båten och lova mig hederligt att ta med mig dit imrn istället. Så vi tog bussen hem vi 7 tiden och såg Watchmen som han köpte i stan och beställde hem pizza. Sightseeing är faktisk ganska krävande! Ska ta mig ut till House of Parmliament och ta lite fler bilder från marken och åka upp i London eye, men det klarar jag själv någon av dagarna. Har köpt en veckokort (Oyster card) till bussarna för ca 6 pund, annars skulle det kostat 2 pund per buss så det lär man ju tjäna på. Då kan jag åka fel hur mycket jag vill också ;)
Some more red busses
Bron som de onda pajar i senaste Harry Potter filmen
En massa bilder med "Big ben"


Kommentarer
Postat av: Alle

åhhh...jag vill också åka till london :D

2009-07-29 @ 14:11:16
URL: http://hofve.wordpress.com
Postat av: Gisela

Åh jag vill också till london!

2009-07-29 @ 18:12:27
URL: http://gisellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0