Är tele2 måna om sina pedofilkunder?Back to the top

Ecpat är en antibarnsexorganisation som hjälper barn världen över. Dessa tog intiativet till ett samarbete mellan landets största internetleverantörer och polisen i kampen mot barnporr på nätet. Polisen säger till leverantörerna vilka sidor som innehåller barnporr och leverantörerna har då skyldighet att spärra dessa sidor.

När det nu var dags att förnya avtalet har alla landets stora leverantörer skrivit under utom Tele2. Varför?
På Tele2 hänvisar man till integriteten då det nya barnporravtalet utökats och omfattar nu också sajter som länkar till barnporrsidor.
- Vi har fört diskussioner om förändringar i avtalet. Än så länge anser vi inte att vi har fått garantier för att säkerställa integriteten hos våra kunder, säger Pernilla Oldmark, informationschef på Tele2.

Vad är viktigast...pedofilens integritet och rätt att surfa fritt eller barnen som får agera mål för dennes lustar?
Så länge inte Tele2 skriver under detta avtal är det dags för en bojkottning av denna internetleverantör.
Jag kan se deras framtida reklam framför mig...Välj Tele2...pedofilernas val...

Jag vill även passa på att  ge en eloge till Ecpat för deras arbete. Vi hade dem på besök på en föreläsning vid Lunds universitet när jag läste mänskliga rättgheter och deras arbete är ovärderligt och tufft. Go Ecpat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0