Finns anorexians motsats?Back to the top

Det skrivs väldigt mycket om anorexia, bulimi, viktideal och förvriden kroppssyn. En anorektiker tittar sig i spegeln och ser fett som inte finns, hon är egentligen ett benrangel, men enligt henne tjock. Men vad jag undrar är om denna kroppsförvridningen finns på andra hållet? Finns det överviktiga personer som tittar sig i spegeln och ser en smal person? Eller kallar vi detta att vara bekväm?
Vänd på bilden....

Kan ju inte låta bli att kasta om saker ibland. Oftast så ser inte folk sig själv som andra ser dem! Bara klichen "ser jag fet ut i dessa jenasen?", spelar det egentligen någon roll vad du svarar? Har personen bestämt sig att något är fult eller fel är det svårt att ändra den uppfattningen. Har hon fått för sig att hon ser fet ut i jeansen och du ärligt tycker att så inte är fallet så är det hennes uppfattning som styr. Men när man ser vissa överviktiga i kläder som verkligen inte passar en överviktig person kan jag inte låta bli att undra hur de resonera framför spegeln.
Det skulle vara kul att se sig från någon annans perspektiv för ibland verkar folk hitta kvaliteer och icke kvaliteer i mig jag verkligen inte kan se själv.

Kommentarer
Postat av: Sophy

jo d finns, ser jag varje dag :P

2009-03-18 @ 15:05:18
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

svar: ingen större skada skedd, vi dejtade bara i 2 månader. Men tyvärr så jobbar vi ihop haha

2009-03-18 @ 16:54:19
URL: http://sophys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0