Mitt drömhus :)Back to the top


Fleur de Lys I Beverly Hills är en modern kopia av Versailles och går för 125 miljoner dollar, ca 1 miljard svenska kronor. 
Huset är på 3809 kvadratmeter och har 15 sovrum, ett bibliotek, vinkällare, 2 kök och en biosalong för 50 personer, och har som andra amerikanska palats en klassicistisk stil, med kolonner vid entrén.
Husets insida är klädd med italiensk marmor, franska kalkstensgolv, guldpläterade läderdetaljer, avgjutningar av kronor täckta med bladguld och en balsal med takfresker. Huset omgärdas av en barockliknande trädgård med gräsmattor, rosor och låga buxbomshäckar och äldre träd. Givetvis finns plats för ett hus för tjänstefolket, en pool och tennisplan.

Aningen förstort för mig dock, behöver ju inte 15 badrum och två kök, men tanken på bibliotek, vinkällare och biosalong gillar jag. Sen hade jag förmodligen renoverat omt huset invändigt och gjort en mer modern och hemtrevlig stil ;)

Var blir den där miljardären av som ska lova mig evig kärlek?
Dream on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0