FilmrecensionerBack to the top

Death Race
I framtiden drivs fängelser privat och gärna med vinst. Därför har man börjat med Death race där fångarna får köra ett race med hemmabyggda bilar och döda varandra. Du ska inte bara g över mållinjen levande, du måste även vara först över mållinjen. Kommer du först över mållinjen 5 ggr så vinner du din frihet, vilket är omöjligt. Racet sänds ut till världen som får njuta av denna dödliga underhållning. I huvudrollen får vi se huvudrollsinnehavaren från Crank och Transporter Jason Statham som sitter inne för att ha mördat sin fru, men har han verkligen gjort det och hur kommer det att gå för han i racet?

Trots att den kanske låter B så var den inte dålig. Den är förvisso brutal och man tänker på om fängelser drivits för privat vinning, men med lite twists så är den inte så B som jag trodde.

2/5 LL 

Traitor
I Traitor ser vi Don Cheadle som gjorde en strålande insats i Hotel Rwanda som huvudrollsinnehavare. CIA har kommit honom på spåren och utmålar honom som terrorist. Men är sanningen så enkel?

Filmen är bra, men det känns som att man har sett en hel del terroristfilmer nu. Men det är en aktuell fråga att inte glömma och kommer att vara en bra tid framöver. En händelse i filmen är kallt sagt humoristisk trots död.

3/5 LLL 


Låt den rätta komma in

Jag har ju svårt att vara objektiv med svensk film, då jag har svårt för dessa och hur B de är. Denna filmen skulle ha uppmärksammats av omvärlden och vara något inom den svenska filmvärlden. Vad synd säger jag! Barnen gör en jättebra insats och förutom pappans moraliska dilemma med sin vampyrdotter så var filmen inte något speciellt att se. Det var som om mobbningen inte räckte från början, utan man var tvungen att slänga in en vampyr. Jag kan ju se varför vissa finner filmen artistisk, jag säger tråkig.

1/5 L

Body of Lies
Ytterligare en terroristfilm med Leonardo Dicaprio i huvudrollen. Denna är lite annorlunda då han faktiskt lever i arabvärlden som en arab undercover. Man riktigt retar sig på hur terroristerna tänker, men även på hur Amerikanarna tänker. En viktig sak de nämner i filmen är att en man under tortyr är villig att säga vad som helst för att få bort smärtan. Skyldiga som oskyldiga män erkänner!  Dicaprio måste finna ett sätt att komma åt en terroristorganisation och dess ledare som placerar bomber världen över. Men kan han lita på utomstående eller ännu svårare, kan han lita på sina egna?

Även detta är en bra film om du inte är trött på terroristämnet.

3/5 LLL



Kommentarer
Postat av: Metalnallen

Jag har sett Death Race, tyckte jag borde ha minst 3 av 5, Traitor tyckte ja du var rättvis, och Body Of Lies samma där!

2009-05-22 @ 19:38:50
URL: http://metalnallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0