Tillbaka i Sverige...Back to the top

Rickard körde oss till flygplatsen, men katterna gillade inte att vara i burarna och bara jamade hela tiden. När jag skulle sticka ner handen för att lugna LaLa så tryckte hon upp huvudet och smet ut i bilen. Stark hon är! Hon skötte sig dock galant och bara låg där bak och spanade och var lugn. Vi fick dock stanna för att festis hade en illaluktande olycka i sin bur, nervös som han var. Så vi hade helt plötsligt två lösa katter i bilen, men Festis var allt annat än duktig.
Jag och mamma flög hem med katterna, medan pappa, Rickard och Jocke körde hem i en trång och mysig van. Vi fick precis in alla våra grejor tack vare min pappa som är en riktig packmästare. När jag packar måste jag till slut sätta mig på resväskan för att stänga den, men packar pappa om samma väska går det galant att stänga. Katterna får man ha inne i flyget, i väskor på golvet, vet inte hur det funkar med allergi och så dock.
Nicklas hämtade oss i Malmö, men skulle direkt iväg på bio med sina kompisar och se Wolverine. Jag kan ju inte motstå en odubbad bia så jag hängde på, var enormt speedad och trött. Katterna älskar att springa runder i mammas och pappas stora hus och det kommer att ta emot att ha dem i lägenhet sen  igen.

Nu bor vi i mitt gamla rum hemma hos min mamma och pappa. Det är numera ett gästrum fyllt med leksaker till min systers barn när de är på besök. Med andra ord är där inte mycket plats till oss och alla våra saker, men vi gör det bästa av situationen. De flesta sakerna står utanför rummet och det är inte lönt att ta upp våra kläder från resväskan. Sambo hos mamma och pappa...lite wierd huh.

Pappa citerade Bill Cosby " Människan är den enda varelsen på jorden som låter sina barn flytta hem igen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0