Wolverine X-men originsBack to the top

I Wolverine X-men origins får vi följa Logan innan han blev en del av X-men. Hur det kommer sig att han är som han är och varför han inte har något minne av detta tidigare liv. Filmen handlar om Logan och hans bror som levt under en lång tid  och inte riktigt vet vad deras mutation är ämnad för. Hans bror tror att dem är djur och det är meningen att de ska vara djuriska, medan Logan har mer medkänsla och eftertanke. När han överger denna bana och lämnar en grupp militärmutanter bakom sig är det inte svårt att lista ut att detta kommer att söka upp honom. Men vem är egentligen på hans sida mer än han själv?

Mitt sällskap på bian gnällde lite om specialeffekterna, men det tänkte jag inte på. Jag tar specialeffekter för vad de är förutom när de är het odugliga. De tyckte bl.a. hans knivar glänste för mycket, men jag påpekade ju att de faktiskt var nya ;) Filmen började riktigt bra och det är grym action, men ändå lämnade jag bian med ett lite B intryck av slutet. Helt ärligt har jag fortfarande inte satt fingret på varför, så när ni sett den så återkom med kommentar.

3/5 LLL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0