Charbonnel et Walker - My new jobBack to the top

Så idag gick jag upp för att ta mig till mitt heltidschockladjobb och kände mig nöjd. Dagen har varit trevlig! Men det är ju alltid nytt och roligt när man kommer till en ny arbetsplats. Att ta sig dit var inga problem och jobbet var inte heller något problem. Sen kan man ju lägga till att butiken har fått kunga familjens signum och det är tydligen grymt.

Har gjort en hel del rosetter idag och jag vill inte låta präktig som jag alltid gör ändå, men jag höll på att dö när jag såg de andras rosetter. Den andra tjejen var också ny så hennes fick jag försöka låta bli att störa mig på, jag har också varit ny på det och det är ett helvete. Men min chef har jobbat där ett tag och gör riktigt fula rosetter som jag bara vill rätta till. De knyter dem inte bara fult, utan helt fel eftersom de inte går att rätta till när man drar i dem för att de är knutna bakvänt. Jag antar att jag är sjukt arbetsskadad med detta efter att ha gjort minst 200 sådana om dagen i Schweiz.

Nackdelen med jobbet är att butiken är jätteliten och jättekall så jag måste köpa två tre riktigt varma jobbtröjor. Personalrum finns inte så man har sin rast på en bänk inne i gallerian och får bränna pengar på att gå och handla sin mat varje dag. Så efter en frysig men trevlig dag är jag hemma igen och värmer mig under täcket en jobbedag rikare. Tröttnar säkert på det snart, men ska ju bara göra det fram till jul typ. En bra grej är att jag inte är sugen på choklad efter att ha jobbat och stirrat på det hela dagen, vilket är bra för jag har tryckt choklad som en höggravid kvinna på senaste.
En minibild på butiken jag jobbar i :)

Work is work and money...XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0