Intervju andra dagen :)Back to the top

Sov riktigt gott inatt efter 41 tim :) Idag sov vi ut, betala vår hyra, plus en hyra till i deposition, så vi är i princip panka. Men att leva fattigt är svårt! Imorgon ska vi storhandla det nödvändigaste så att vi inte köper saker ute. Blir nog mkt nudlar ;)

På banken idag så vill dem att vi skulle komma på möte för att öppna engelskt bankkonto. Vi sa att vi ville vänta, men han sa att vi bör ha det nu när vi går på jobbintervjuer. Grejen är den att det har verkat som det är svårt på folk att öppna konto och Suss trodde knappt sina öron. Hon fick gå runt till olika banker för att till slut få öppnat ett medan vi blir nästan motvilligt värvade. Vi kanske såg rika ut när vi överförde våra pengar. Så bankmöte på fre!

Efter vi varit på banken så ringde min telefon. Det var från Barrats shoestore och de ville att jag skulle kma på intervju kl 4. Kl var då 14.36 när jag lade på...blev sjukt nervös, och det var tur att vi redan var på väg in till stan. Snacka med managern i en hel tim och han sa att han ville anställa mig, att jag hade den rätta personligheten och skulle gå bra in i hans team, men mitt klantiga svar på hur länge jag skulle stanna här fuckade till allt. På frågan hur länge jag skulle stanna svarade jag " I dont know". Efter förklaringen att jag inte skulle dra inom det närmsta lättade det lite, så vi får se om det blir något, annars har jag ju tagit lärdom av intevjun iallafall.

Han var lättsam, men väldigt strikt och hård, blev nästan skrämd först och tänkte at jag inte ville ha jobbet, men när det lättade blev jag snarare taggad att ställa mig och sälja skor direkt. Man ska tydligen vara som ett förklätt rovdjur när man går runder där i butiken. Det negativa skulle nog vara att jag hade blivit kär i för många par skor och kanske inte haft en lön att plocka ut ;)

Det roliga var när han fråga när jag kom till London och jag svara "yesterday". Hans respons blev "Yesterday, and you already have an interview with me today, damn". Det var den sista cv:n jag lämnade igår som ringde idag!

Bless U darlings ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0