Solsken och jobb i LondonBack to the top

Idag gick vi upp tidigt och det var riktigt painful ska jag säga er. Drog täcket över huvudet och kände att det inte var lönt för mig att gå på arbetsintervjun vi hade idag eftersom den var hotell och servitris inriktad och jag är i engelska termer "sales assistant" erfaren. Em drog till med att jag hade erfarenhet i branchen och helt plötsligt blev en 2v praktik på stekpannan i nian ett 3 månaders sommarjobb 06. Gjorde inget fancy av det, utan var ärlig med att jag inte var så erfaren och ändå fick vi jobb. På sjätte dagen har vi fixat jobb! Em började jobba redan 4 tim efter intervjun och står i skrivande stund och häller upp vin på 5 stjärniga Mariott hotell, tror jag det heter.

Imrn ska jag "plate waiter" på en privat gentlemansclub på Regent st, och det är fancy smancy. Är ordentligt nervös eftersom jag ska improvisera mig igenom den dagen. Em har visat mig hur jag ska bära tallrikarna och jag är ju service minded så det kan ju gå vägen, återstår att se dock. Så idag fick vi jobb och solen sken så vi kunde sitta på uteserveringen och bli varma utan våra jackor när vi firade med en middag ute på Spaghetti house. Dyr Pasta som jag senare ångrade då maten hade samma värde som ett par skor jag hittade och fick strunta i att köpa eftersom jag firat tillräckligt redan. Ska ju faktiskt jobba något oxå innan man börjar bränna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0