Christopher Paolini...write faster ;)Back to the top

Efter att ha väntat väldigt länge på bok 4 i Eragon serien så googlade jag ett releasedatum med pirr i magen. Men där fanns ännu inget att skåda. Jag läste tredje boken när jag bodde i Schweiz, typ 2008. Ahh man vet ju att det tar lång tid att skriva en bok, och de är så detaljrika, det är en värld han bygger, en värld jag älskar att läsa om, men jag vill läsa den NU.

Det började ju med att de gjorde Eragon filmen och man fick upp ögonen för storyn utanför USA's gränser. Som en New York Times best seller kanske man skulle haft koll innan, men det var så jag upptäckte dem iallafall. Att göra den filmen var dock ett av de största filmmisstagen. Böckerna var långt ifrån färdiga och viktiga detaljer är utelämnade från film 1 som senare skulle behöva användas i en eventuell film 2 osv. Får bli en remake sen när alla böckerna kommit:)

De får gärna ha Ed Speleers när de gör om filmerna sen som huvudroll igen, han är född 88 så det ska vl kunna gå :) He is totally cute ;)

Jag hittade bok två, "The Eldest" i bokhyllan på hoteller där jag bodde i Thailand där folk lämnat böcker (bästa med backpackers, de lämnar böcker :) Men det var i Bangkok och jag skulle bara vara där en natt och man skulle läsa dem där. Efter att ha påbörjat boken kunde jag inte släppa taget. Vilken värld :) Den åkte ner i min väska och följde med mig över hela Thailand :) Jag övernattade på hotellet sen igen på hemvägen och ställde tillbaka den tror jag, eller iallafall kompenserade med andra böcker jag hittat på vägen :) Rätt ska vara rätt.

När jag var i Schweiz kom den tredje och "sista" boken "Brisingr" ut och jag läste den med iver för att finna att det i slutet stod att det blivit ändrat från tre böcker till fyra för att berättelsen hade blivit förlängd...ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, så snopen jag blev. Kill me vad jag längtar efter den fjärde, när den väl kommer så är man väl glad att den är i fyra delar.

Läs dem :) Istället gick man senare in i Twlight världen vilket lindrade abstinensen...någon annan bok värld någon har att rekomendera?

"You are stronger than you realize. Wiser than you know. What was once your life is now your legend...When darkness fall,  a Dragon will choose it's rider..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0