Becoming american ;)Back to the top

Idag skulle vi springa en massa ärenden och guess what...Lina har skaffat ett amerikanskt mobilnummer och ett lätt sådant, jag kan det efter att ha tittat på det en gång. Tänkte be om ett lätt nummer eftersom både jag och C fortfarande jobbar på att lära oss hennes, men det behövdes inte, han gav mig dem bästa direkt :) Ska försöka skicka ut det så fort som möjligt. Kan inte skaffa i-phone och blackberry eftersom jag inte har ett social security number och måste ha prepaid simkort, så för att kunna använda internet på telefonen på det simkortet så ska jag istället köpa en HTC telefon. Måste kunna blogga från telefonen för det uppdaters alldelses för lite om mig här på bloggen ;)

C såg en rosa telefon som hon köpte
, men hon kan inte få igång den med sitt simkort för det blir error så vi får gå dit imrgon igen. När vi kommer hem säger hon "Alltså jag älskar denna telefonen", jag svarar "du älskar en telefon om du inte ens fått igång!?"...med andra ord älskar hon den för att den är rosa. Imorgon ska det införskaffas ett amerikanskt bankkonto...woho...och det börjar bli mer och mer amerikansk accent när jag pratar...tror jag. G säger att vi är nog det enda hushållet i amerika där man ställer skorna direkt innanför dörren och jag ska ju inte låta det gå så långt att jag behåller skorna på iallafall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0