Jag tror jag vet vad jag vill bli...nej jag VETBack to the top

Alltid när jag pluggar så kommer jag över ordet "Human Rights Advocates" och tänker att det är nog något som skulle passa mig. Men vad innebär det och hur blir man det? Jag började googla mitt i allt läsande om teorier för att hitta en ytterst vag beskriving. Jag menar att de jobbar med mänskliga rättigheter är ju inte så svårt att lista ut. Gick in på en organistaion som skrev att de ofta jobbade med FN osv. och blev helt lyrisk och nu har jag fjärilar i magen och kan knappt fortsätta plugga.

Jag skickade denna organisationen ett mejl där jag frågade just vad deras jobb innebär och vilken väg jag ska gå utbildningsmässigt för att kunna jobba med det de jobbar med. Hoppas jag får ett svar! Ska mejla faster alabaster också så kanske hon kan se till att jag pratar med rätt människor vid Lunds universitet också, även om jag inte riktigt kan tänka mig att komma hem och plugga allt som krävs til denna utbildningen så har de säkert en hel del samarbeten så jag kan vara utomlands lite mer. Men egentligen, whatever it takes!

Nu är jag så naivt positiv...ska jag bli besviken igen...nej Lina du kan inte bli vad du vill...hata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0