Just another day in school...Back to the top

Idag var det först international politics, intressant, men man ska ju lära sig att skilja på alla teorierna vilket i grunden kanske är lätt, men ska man läsa alla efter varandra så flyter det ihopa lite. Istället för tavlor och sånt så kommer mina väggar att prydas av utskrifter som förklarar allt detta så jag stirrar på det varenda dag.

That's what I'm trying to tell myself...

Ner till stan och leta art supplies med C till hennes fashionclass, men dessa butikerna låg way of, så när hon fick skjuts av en snäll dam promenerade jag i god tid till min engelska class. Fick boken till engelskan idag tack och lov, men det blev ändå utan bok på själva lektionen, så när vi läste fick jag be om att sitta med en kille i klassen bredvid mig. "Är det okej om vi dela bok lr?" säger jag på svenska. Han tittar chockat på mig "Hur visste du att jag var svensk?"..."Din dialekt" svarar jag...hör inte killen hur han själv pratar...typ han säger engelska ord fast som om han pratar svenska...riktig svengelska...antar att han inte hör det då...annars ser man ju alltid det på kläderna. Här är så många svenskar! Min engelskaprofessor har en sådan där pipig, raspig röst, lite som puberttetsröst, fast sen har hon också berättat att hon har astma. Det kommer bara att bli aningen påfrestande att höra henne prata alla dessa lektionstimmar, men hon verkar bra.

Sen hem och laga pestopasta med kyckling...mums...och lägga sig under täcket med datan och streama lite heroes och OTH. Det har regnat här idag så det har varit så kallt i luften...jag har frusit...men sen har ni ju 1 meter snö som vem är jag att klaga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0