My second day in schoolBack to the top

Idag var det inte lika ambitiöst...slängde på mig kläder och gick till skolan...glömde mitt student Id jag köat så länge för dagen innan så det blev ingen buss, men det är inte så långt...lazy att ta bussen. Problem med att hitta salen igen, blev 5 minuter sen till internationella politiken. Jag kommer att älska denna kursen...theories, analysing...haha...låter konstigt, men jag blev lyrisk av att se kursplanen. Professorn verkar jättebra, hon är hård, men ändå chill. När vi pratade om att England stod vid USA.s sida när de gick in i Irak och fråga varför och jag gav ett svar...så svarde hon "It's not like we would have nucleared YOU for not being on our side"...hmm hon trodde nog att jag var från England...oväntat.

Sen var det dags för min utmaning och det gick bra...jag sög fett och blev snurrig...men jag ska våga suga på detta och förhoppningsvis bli lite bättre iallafall...so far so good. Sen blev det roomie lunch i Cafeterian alla fyra, trevligt trevligt. Såg då att mina älskade galdiator skor gått i sönder...hatar Baratts nu...använt dem 4 gånger typ. Sen skulle jag vänta på skolan i 1 tim och 45 minuter tills min engelska började...boring. Skulle logga in på nätet och tanten på biblioteket sa att min kod funka, men jag skrev den 50 gånger på tre olika datorer...till sist gav jag upp och bara satt och titta på folk istället. Lyssna på ett par svarta killar som hojtade på alla svarta tjejer som gick förbi...kul till en början med, men jobbigt att höra på i längden...plus att han skrek ju inte bara på dem fina tjejerna...skrek typ t-rex och sånt på någon...hur orkar man.

In på Engelskan...finally...professorn hade världens jobbigaste röst och förklara hur demanding hennes klass var och att vi kan finna det svårt...suck...tror inte jag kommer att ha problem med den klassen...men den är demanding på så vis att den kommer att ta upp mycket tid med sina uppgifter...suck...och litteraturen är långt ifrån vad C har på sin engelska...det är "samma" class, men ändå sååå olika...ska inte få vara så.

Dagen kanske inte var så illa som det kändes...fick nog lite panik av tanken på allt plugg jag har framför mig nu...ett ord...PLANERING...säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0