Tsunamivarning härBack to the top

Denna morgonen var ju one of a kind! Max kommer in på vår rum och säger med en lugn orolig röst..."Tjejer, vi har ett problem?" Vi bara "Vad är det nu?" "Det har utfärdats en tsunamivarning"...jag och Cat flyger ur sängarna och vi alla sätter oss och tittar på nyheterna...mycket riktigt. Alarmet har precis börjat gå på Hawaii och har nu börjat evakueras då folk är tillsagda att ta med sig så mycket mat som möjligt och ta sig upp i bergen.

Vi stirrar lite, lugnar ner oss, dushar, ser på nyheterna, ringer ambassaden som säger åt oss att vara lugna, att mydigheterna har evakueringsplaner och väntar på att vågen ska slå till på Hawaii först för att kunna avgöra hur illa det är. Oki, vi tittar lite mer på nyheterna och resonerar lite...vi kom fram till uttrycket "better safe then sorry". De flesta av er vet säkert vem jag tänker på när jag skriver att detta faktiskt kan hända, att varenda gång ordet tsunami kommer upp så tänker jag på dem.

Ja, myndigheterna kanske kommer med en buss, men hur många invånare finns det inte, vi är utlänningar dessutom. Väntar man på att det ska gå ett larm kommer gatorna att fyllas av bilar och bussar och ingen kommer att komma fram...hallå jag har faktiskt sett katastroffilmer som Deep Impact ;)

Skulle skriva skämt å sido, men vår evakueringsplan är lite komisk. Vi ska gå och hyra en bil och packa in våra viktigaste saker. Hyra bil är inte billigt, men inte heller dyrt, men vi kom fram till att vi alla vill ha Kalles Kaviar desperat och att vi behöver ett tvättställ så även om vi inte får användning för bilen till att fly undan en tsunamin så kör vi iallafall till IKEA...haha. Ikea ligger i Burbank och det är längre in och vi har för oss att där finns berg också. Fan jag som egentligen behöver plugga...har inte tid med en tsunamivarning. Kanske nojjar vi för att vi är svenskar för att vi har Thailand i bakhuvudet.

Låt oss hoppas på det bästa...Puss & Kram på er...


Kommentarer
Postat av: linda

underhållande att läsa om hur du har det, lina! :) KRAM!

2010-02-27 @ 22:02:22
URL: http://roos-linda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0