TvättfightBack to the top

Idag skulle det även tvättas för fullt för det behövs verkligen...vi har kanppt några kläder kvar...som vi vill använda dvs. Sjukt att man får packa endast en resväska med kläder när man åker och känner sig så tvungen att välja ut de finaste kläderna...ändå vill jag knappt ha på mig det jag har tagit med.

Hursomhelst så blev det värsta fajten idag över hur man tvättar i en amerikansk tvättmaskin. C har ju varit au pair och tyckte hon visste exakt hur. Man kastar i ALLA sina kläder oavsett färg i en och samma tvätt och kör på cold för satt sedan slänga det i torktumlaren. Hmm...jag ville inte det! Nä, skulle jag tvätta warm och separera min tvätt fick jag minsann betala mer på elräkningen. Hon sa så bara för att jag inte ville tvätta som hon! "Hmm men C varför finns dte fler val på tvättmaskinen om man nu ska tvätta som du säger" Hon förklarar att det inte alls är som i Sverige med grader och så, nä det har ju jag också förstått. Men jag menade på att det är fortfarande samma kläder som innan och har jag då kört något i 60 hemma så måste jag ju köra det som påminner om det och inte cold cold. Varmt vatten och kallt vatten är samma i USA också. Aja, det löste sig genom att vi inte tvätta haha.

Stackars Max försökte stå på bådas sida! Jag ska hänga upp min tvätt medans C ska torktumla sin, då blir det nog jämnt på elräkningen ändå. Och ska jag flytta länge länge så ska jag minsann ha en svensk tvättmaskin.

Kommentarer
Postat av: caaat

du är så jääääävla envis fast du inte vet vad du pratar om HAHAHAHA,

2010-02-05 @ 17:45:03
URL: http://serendipity.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0