JAG HAR FÅTT MITT VISUM...LOS ANGELES HERE I COMEBack to the top

Allt gick bra idag men det var allt annat än mysigt att stå i snön och vänta utanför ambassaden. Det var en rolig syn när jag kom gående och se en hel kö med svenskar stå och vänta som "immigrants" hehe. Träffa två roliga personer att snacka med. Genom kontrollen, som behöll min telefon så jag hade ingen koll på tiden, och in i ett väntrum därinne. En varm choklad, bjöd t.o.m. en på min kökompis som var utan skrammel...har man stått i kylan tillsammans som immigranter så får man speciellt band hihi och han lät mig gå före så får man väl putta till lite ;)

Väl framme i luckan möts jag av en glad amerikanare (hjälpte inte dock, jag var ju nervo in i det sista). "Been to amerika before?" Och jag berättar om min 2 veckor resa i Florida. "Well then u seen all there is to the US then"...Jag får fram ett "Öhh No". "What are your plans?" och jag berättar att jag ska känna på hur det går att plugga utomlands till juni och om det går bra eventuellt göra en transfer till ett amerikanskt universitet. "What do you wanna study then?" och jag svarar journalistik, varpå jag får responsen "Alabama"...jag säger"sorry?" Han fortsatte med "Alabama got the best journalism school and you should make a transfer there". Jag svarar lite konfunderad (menas detta att jag är godkänd?) "I will consider it :)"
"Well my friend your Visa has been APPROVED"...varpå jag får fram ett lättat, tacksamt "thank u" och han säger "Alabama".

Så gott folk fick Lina sitt visum till the American Dream ;)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0