Follow the yellow brick road!?Back to the top

Har ni någon gång tänkt "om jag hade gjort det annorlunda", "om jag hade gått den vägen istället", "om jag hade ansträngt mig mer". Jag undrar hur mitt liv hade sett ut då.

Ibland känns det rent av lite konstigt att jag är snart 25 och gör det jag gör nu istället. Som att jag missade 5 år av mitt liv. Men när Nina belyste allt för mig innan jag åkte och önskade typ att hon var i mina skor så lät det hela inte så pjåkigt. Haha, hon fick det rättare sagt att låta riktigt bra. Jag gjorde ju en hel del fast jag var i ett förhållande och hade en lågkonjunktur. Jag har rest mycket, bott utomlands och har pluggat två år på universitet i Sverige m.m.

Men om man inte gör allt det man vill göra nu, när ska man då göra det? Jag vill inte sitta i framtiden med ett skrikande barn i famnen i ett hus som behöver renoveras, med en volvo utanför och tänka "OM". Då vill jag hellre ha försökt, gjort saker, och även om det går fel eller jag ångrar mig så kan jag iallafall säga att jag provade och behöver då inte tänka "OM". Haha, har väl lite fobi för svensson liv nu, känns som jag redan gjort det, minus barn.

Men ni förstår vad jag menar, leva utan ånger och what if, då är man nog lyckligare sen i det livet man har då i framtiden. Nä, jag ska sluta stressa om min ålder så länge jag inte nollar, men oavsett så är jag 4-ever 25 sen lr ;)

Why grow up too fast, vi går inte i pension förrän vi är 65 ändå juhh.

Kommentarer
Postat av: Nina

Så sant så sant! :)

2010-07-19 @ 00:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0