MidsommarBack to the top

Härlig midsommar med ett par av bästa tjejerna i gänget. De andra skulle iväg med sina män...ogillas :P Det var en mycket fin och trevlig sommardag och kväll och det får göras om snart även om det inte är midsommar. Tack för en super kväll girls :) och en eloge ska ni ha för den goda maten.

Gabbsan fixa med sparrisen och salladen med bönor, rödlök, fetaost och olja.

Widdan tyckte inte vi hade tillräckligt med vitlök på bordet så baguetten omvandlades till ett mycket gott vitlöksbröd. Det kan aldrig bli för mycket vitlök ;)

Gabbsan tar lite paus från köket, måste ju kolla lite fotboll, ta en öl och hångla med Edward ;)

Jag fick inte vara i köket (bäst så) så jag fick vända kött på grillen...grannens fågel började tjuta som ett brandlarm och jag tänkte genast...it wasn't me...jag är ju inte ens i köket...men förstod snart att det var fågeln :P


Skål...glad midsommar :)

Potatis klyfter i ugnen, grillad sparris och fläskfile och god god bearnesås och vitlökssås...mums.
Åt tills jag nästan sprack...bästa maten på länge :)
Sen var det ju dags med traditionell kubb givetvis :D Tufft motstånd...

Min fina och väldigt jämna bana sådär efter lite vin och Widdan stod för paus underhållningen :)

Team Klara och Lina :)

Lagens förfriskningarna längs med terassen, jag spelar mycket bra kubb ihopa med rödvin ;) Och sen har vi den segrande pinnen på kungen. Vi vann vars en gång, vi kände inte för en bäst av tre, det var dags för att äta jordgubbar väldigt sent :)

Sen kom farbror polisen för att vi sjöng sommartider hej hej för högt...eller så kan det vara så att de stoppa en av många rattfyllerister på midsommar...kör någon på midsommar? En bil på vägen är skumt :P Jag skulle cykla hem...sov hos Gabbi istället...det blev lite kyligt och sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0