When people know you too well...Back to the top

Att vara runt folk som känner en väl igen kan vara på både gott och ont ;)

När jag skulle ut och gå idag så sa pappa till mig "du, så försöker du gå lite snabbt, kallas powerwalk"...jag må vara en sköldpadda som inte kan gå snabbt, men jag vet vad powerwalk är. När jag kom tillbaka var jag helt slut i benen och fick kommentaren "Nu måste du stretcha annars får du träningsvärk, vet du hur man stretchar?" av pappa. Jag har tränat innan, även om det är svårt att tro :P
________________________________________________________________________

Ska fika med Tessan och Nina idag och ringer Tessan för att göra lite planer.
Jag: "Jag tänkte cykla in, så jag är nog i stan tidigare och går lite i affärer"
Tessan "Lina...!!!"
Jag: "Jaaa....(trodde hon skulle anmärka på att jag skulle cykla, att det var lite väl optimistiskt)
Tessan: DU, komma tidigt, nu tar du väl i.
Jag: "Haha...ja men jag tänkte det"
Tessan: "Då räknar jag med att du kommer tidigt då"
Jag: "Umm...nä...alltså räkna inte med det...åhh...ja jag tar tillbaka det helt då"

"Lina, Lina, alltid lika sen, säger hon att hon kommer snart så är det ett problem"
_______________________________________________________________________

Öppna skåp och kyl hela tiden igår och mammas kommentar blev "Lina, det spelar ingen roll hur många gånger du öppnar, innehållet kommer inte att förändras, du kommer inte att hitta något godis"....Jajadå.
T1 säger "Lina, jag vet var det finns sockerbitar"... oki riktigt så illa är det inte haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0